Jallaluddin Rumi

our guestbook
·View It·
·Sign It·
join in our blog
username: katakami
password: katakami

visual content
Some of the clips from our members. Help yourselves here! You could also e-mail us to include your clips here.

volunteer
Why not join us and help out with Layar Tanchap? Take the first step Here! Start your own Tanchap Troupe in your area.

for the traveller
Find out the time for adzan around the world. Then, if you like, you can study, search or just listen to the Al Quran Al Karim here in either English or Malay.

date conversion
Have you ever been curious on what your birth date is according to the Islamic calendar? Or even what today's date is in Hijrah? Why don't you find out here.

Gregorian to Hijri Hijri to Gregorian
DD MM
Year


arkib tenggara
01.2004
02.2004
03.2004
04.2004
05.2004
06.2004
07.2004
08.2004
09.2004
10.2004
11.2004
12.2004
01.2005
02.2005
03.2005
04.2005
05.2005
06.2005
07.2005
08.2005
09.2005
10.2005
11.2005
12.2005
01.2006
02.2006
03.2006
04.2006
05.2006
06.2006
07.2006
08.2006
09.2006
11.2006

katakita

tenggara performers club
Mari Mengundi!
come and have a live chat here
NEW!!

khutubkhanah

search this site!



Google
search islamic directory!

join our mailing list
Enter your details below:
Name:

Email:

Subscribe  Unsubscribe 

today's solat times

sekapur sirih









Listed on Blogwise
Counters
Rent DVDs Online

noticeboard −
assalamu'alaikum warahmatullah
Any updates on future Layar Tanchap will be posted here.


·notice·

To anybody who's interested in volunteering as a crew member for the coming Layar Tanchap, please e-mail us.

As you all know, Layar Tanchap means 'moving screen' in Bahasa Indonesia. If possible, we'd like for you to start your own Tanchap troupe where you're staying in order for all of us to actually live up to the meaning of it. Mail us to find out how to start your own troupe.

Wassalam.

  1. A little reminder to our visitors.
    • Absolutely no profanity allowed!
    • Feel free to link up this blog to your own website.
    • You're most welcomed to write your own entries here as long as there're relevance.
  2. We were hijacked.
    • Recently, our blog were found to have been infiltrated by certain irresponsible parties. Fortunately, the level of contamination has been reduced and the damages contained. Trust me...
    • gampang sungguh... hehehe
  3. Let's support open source applications.
    • This Blog is best viewed with Netscape Navigator v7.1 (Mac, PC), Mozilla (Mac, PC) and Safari v1.2 (Mac) at a resolution of 1024 x 768.
  4. Volunteers, please.
    • We'll be needing a few volunteers to help out with the designing and maintaining of the new Layar Tanchap website. Anyone who's interested are most welcomed and those with knowledge on Dreamweaver MX is a bonus. Don't forget, e·mail me.

Tuesday, June 22, 2004
Something Funny..but Love 

titipan ini dikirimkan oleh { LayarLara}

This is funny but may be true.......


Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas.

Bila bas tu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak, "Eee...penuhnya...tak de tempat duduk." Jadik, awak katakan pada diri awak, "Saya akan tunggu bas yg lain." Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain.

Kemudian, datang pulak bas yg kedua.

Awak nengok bas tu dan awak akan cakap, "Eee...bas ni buruk sgt... mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan." Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas.

Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata, "Emmm... tak de air-cond...cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain." Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya.

Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna.

Dan kemudian barulah awak sedar bahawa...awak dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak.

Walaupun yg datang tu adalah bas yang berair-cond, adakah awak dpt pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak?

Jadik, mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan?

Sekiranya awak dapati "bas" itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu.

Tapi...saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti-nanti kan), awak tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak!

...Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!

Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri.

Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu...semuanya terpulang pada diri awak.

Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!

Moral: Marilah kite tunggu bas...tak payah naik kereta...he,heee....









···



katakamu




gambar
Layar Tanchap: Radiost*r Undefined
31 Mac 2006
Kompleks UDA Niaga Utama, Bangsar

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Layar Tanchap: Radiost*r Undefined. Make your own badge here.

Layar Tanchap: Radiost*r Undefined
Part Deux

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called "Radiost*r Undefined". Make your own badge here.

Erra Fazira: Harapan Hanya Impian MTV
4 July 2006
Filmgear, Sri Damansara

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from kakashi74 tagged with mtv. Make your own badge here.

© 2003,2004, 2005, 2006 The Promised Clan
Webmaster